Kategorier
Okategoriserade

Kontorsflytt – ett projekt som kräver planering 

Det talande för en lyckad kontorsflytt är att det företag som flyttat har en planering att luta sig mot. Företag som misslyckas med sin kontorsflytt har ofta intagit en mer tillbakalutad ställning där man tror att allt kommer att lösa sig. Oavsett om det handlar om ett större företag eller ett mindre sådant så kommer planeringen att vara avgörande. 

Dels så handlar det om att reda ut vad man äger – och göra en noggrann inventering. Dels så handlar det om att avgöra vad som ska följa med – och vad som ska slängas, skänkas bort eller säljas. Utöver detta så ska man även packa, se till att transportera, bära och slutligen också installera alla saker. 

Det givna målet med varje kontorsflytt är att man direkt ska kunna sätta igång att arbeta. Tid är pengar och minsta miss kan innebära rejäla hack i produktionen. Därför finns också ett värde i att vända sig till de som kan. 

Ta hjälp med er kontorsflytt 

 Inte sällan så ser man att förberedelser inför en kontorsflytt kan sträcka sig upp till ett halvår innan själva flytten sker. Det säger en hel del om vikten av att få professionell hjälp. 

Här menar vi inte som i att anlita en flyttfirma. Vi menar att det finns specialister som går in – lite som totalentreprenad – och tar över hela ansvaret för flytten. Ditt företag utser en kontaktperson som är med på den partner inom kontorsflytt som ni anlitar och sedan sköter dessa resten. 

De går igenom alla era inventarier, de ser till att kontakta seriösa flyttföretag, de organiserar med all packning och se till att exempelvis större och otympliga saker kan fraktas separat – liksom mer värdefulla saker och olika typer av maskiner som lätt kan gå sönder. 

Under tiden så arbetar alla anställda på som vanligt – och då flytten väl äger rum så kan de också fortsätta med arbetet där det avslutades, med den enda skillnaden att det sker i en ny miljö. Professionell kontorsflytt är smidig och värd att betala för.